poniedziałek, 4 maja 2015

Jak się uczyć?

Coraz bliżej "najgorszy" czas dla studentów czyli SESJA i zaczynają się rozmyślania czy może już się uczyć , czy może jeszcze za wczas, jak to zrobić , żeby coś z tego było a nie wykuć, zdać i zapomnieć?

Jako dziecko chodziłam na kurs efektywnego i szybkiego uczenia - czy mi się przydało? - hmm w sumie jeszcze  nie, ale wydaje mi się, że w końcu nadszedł na to czas.
 Partie materiałów, które muszę przyswoić czy nawet wyuczyć się na pamięć i dodatkowo zrozumieć jest naprawdę ogromna, dlatego wyjęłam przechowywane materiały z tego właśnie kursu i zabieram się za naukę.

Od czego zacząć?
Na samym początku pogrupuje wszystkie notatki, książki, wydrukowane materiały, podzielę je i powkładam do odpowiednich segregatorów ( każdy segregator w moim przypadku to osobny przedmiot)- o tyle jest mi łatwiej bo robiłam to w miarę systematycznie po każdych zajęciach.

Po drugie mapy myśli - podobno, żeby zrobić odpowiednią i idealną mapę myśli trzeba zrobić ich minimum 30-50... no cóż trening czyni mistrza :)
Tworzenie mapy myśli:
krok 1.: Przygotuj dużą kartkę papieru.
Mapy Myśli: Krok pierwszy
  • ⇒ najlepiej bez wzoru (czysty papier ksero)
  • ⇒ wielkość minimum A-4
  • ⇒ połóż ją poziomo (panoramicznie)
Krok 2.: Na środku kartki umieść główny pomysł / temat
czego dotyczy Mapa Myśli.

    Mapa Myśli: centralna idea
  • ⇒ najlepiej zapisany jako obraz
  • ⇒ zalecane minimum 3 kolory
  • ⇒ w sposób klarowny, jednoznaczny powinien wskazywać na tematykę
  • ⇒ używaj obrazów 3–D, stymulujących wyobraźnię
Mapa Myśli: gałęzie
Krok 3.: Od centralnego rysunku/tematu tworzysz odgałęzienia – coraz drobniejsze im dalej od centralnego tematu.
  • ⇒ porównaj Mapę Myśli do drzewa: konary, gałęzie, gałązki, listki…
  • ⇒ główne konary to podtematy, działy
  • ⇒ im dalej od centrum, tym bardziej szczegółowe
  • ⇒ na samym końcu (listki) słowa–klucze czyli najbardziej szczegółowe informacje
Krok 4.: Tworzenie całej mapy
  • ⇒ Słowa pisz drukowanymi literami, dzięki czemu będą bardziej czytelne
  • ⇒ Każde słowo powinno znajdować się na linii, każde na osobnej (lub w otoczce)
  • ⇒ Używaj kolorów. Inny kolor najlepiej do oddzielnego tematu. Stymuluje to prawą półkulę mózgu i ułatwia czytelność
Mapy Myśli: tworzenie


 WAŻNE:
  • ⇒ Twórz swoje mapy tak jak umiesz
  • ⇒ Jeśli coś nie wychodzi – to dobrze bo przecież się uczysz!
  • ⇒ Z czasem nabierzesz wprawy i stanie się to normalne a mapy coraz lepsze!
  • ⇒ Aby samemu stwierdzić, czy Mapy Myśli są faktycznie tak skuteczne, dobrze jest zrobić min. 30.
  • ⇒ Musisz zmienić swoje nawyki i przestawić na inny, lepszy sposób notowania!

Źródło: www.mapy-myśli.com

1 komentarz:

  1. Przez całe moje życie nigdy nie widziałem nic, co działa tak szybko, jak dr Agbazara spell. Po tym, jak skontaktował się z DR. Agbazara, zacząłem wierzyć, że każda moneta ma dwie strony. Kiedy mój kochanek temu przysiągł nigdy nie zobaczyć mnie ponownie opuścił mnie, ale dzięki Bogu, że dzięki pomocy doktora Agbazara zrobiłem mój kochanek z powrotem do mnie w ciągu 48 godzin, a ja chcę uszkodzony innych ludzi serce, aby lekarz Agbazara te części, które znajdują się poniżej e-mail na adres: ( agbazara@gmail.com ) lub za pośrednictwem Whatsapp ( +2348104102662 ), to można zobaczyć cud dr Agbazara

    OdpowiedzUsuń